Myslíte si, že znáte Ústí nad Labem a že už vás nemůže ničím překvapit? Možná ale budete udiveni, kolik proslulých výrobků má původ právě v tomto severočeském krajském městě.
Zahnání žízně patří k nejtíživějším potřebám člověka. Utišit ji můžete vodou, případně jedním z oblíbených lokálních produktů. Ústecké pivo značky Březňák je v současnosti jedním z nejprodávanějších českých exportních piv. Své příznivce si podmanilo také líbivou etiketou s proslulým portrétem Victora Cibicha, který propůjčil tvář svému oblíbenému moku za doživotní rentu 30 piv týdně.
Tak jako Karlovy Vary mají svou Becherovku, tak i v Ústí máme svůj „pramen“ a ne jeden. Prvním je proslulý likér Stará myslivecká, lidově zvaný Myslivec. Pojí se s úplnými počátky výroby lihovin v ústecké čtvrti Krásné Březno v roce 1847. Druhým pramenem je Klášterní tajemství, jehož původní receptura je přísně střežena. Ví se jen tolik, že základ chuti tvoří devatenáct bylinek, které se louhují v alkoholu.
Ale abychom nezůstali jen u alkoholu, znáte rčení „Čistota půl zdraví“? Jedná se o nejslavnější reklamní slogan, který v minulém století vymyslelo reklamní oddělení ústecké firmy Schicht pro podporu prodeje proslulého mýdla s jelenem. Výroba tohoto mýdla s reliéfem jelena ve skoku pomohla Schichtům vybudovat největší potravinářsko-drogistický podnik v celé Evropě.
V rámci projektu Slavné lokální značky vznikla kolekce atraktivních suvenýrů připomínajících věhlas ústeckých výrobků. V Informačním středisku města Ústí nad Labem si tak můžete zakoupit např. trička s pop-artově zpracovaným motivem mýdla Elida, plechové repliky dobových cedulí nebo flash-disk v podobě Schichtova mýdla s jelenem.
Nyní již snad nikdo nezůstane na pochybách, co znamená „Originally made in Ústí nad Labem“.
Informační středisko města Ústí nad Labem
Mírové náměstí 1/1
Tel.: +420 475 271 700
E-mail: info.stredisko@mag-ul.cz
www.usti-nad-labem.cz