Agentura CzechTourism vyhlásila na veletrhu Holiday World vítěze mezinárodního festivalu filmů s cestovatelskou tématikou Tourfilm.
Vítězství z jednotlivých kategorií si odnesly snímky Znojemské vinobraní 2018, Zóna pro umění 8smička v Humpolci, amatérský snímek Zákaz vstupu a webové stránky McGee‘s Ghost Tours of Prague, které zároveň získaly i cenu poroty.
Agentura CzechTourism představila také nový koncept festivalu, který podporuje jen domácí soutěžní část TourRegionFilm a zapadá tak do koncepce podpory domácího cestovního ruchu. Klasický formát festivalu s doprovodným programem v tuzemsku dobře zajišťují jiné komerční cestovatelské festivaly.
„Podporujeme ty projekty, na kterých jsme se shodli se zástupci krajů, a které mají potenciál pro cestovní ruch v regionech,“ říká ředitel agentury CzechTourism Jan Herget. Kromě čtyř hlavních kategorií udělila porota svojí vlastní cenu, kterou udělila projektu, který má největší potenciál přilákat turisty do představované destinace.
Hodnocení porotců:
Vítězný amatérský film: Zákaz vstupu
Kamera Petra Šimčíka se pokusila zachytit osud památek v Sudetech, v místech, která, jak říkají autoři dokumentu, poničila poválečná zloba spolu s komunistickým režimem a zubem času. A právě tento dvouminutový snímek může při správném marketingovém zacílení iniciovat zájem o tuto nádhernou stavbu, a to jak turistický, tak i možná filantropický. (porotce Karel Novák)
Vítězný dokument: Překvapivé stavby: Zóna pro umění 8smička v Humpolci
„Profesionální kamera, profesionální režie, střih, grafika a jeden z našich nejlepších popularizátorů architektonické kultury. To je vítězný mix prvků tvořících proud, který vám nedovolí přepnout, vypnout či odejít, ale dokoukat pořad se zatajeným dechem. Adam Gebrian jako průvodce celým cyklem, dokáže velmi lidským a poutavým způsobem
podat odborný výklad tak, že se neptáte zda, ale kdy se na tato místa vypravíte, abyste je zhlédli na vlastní oči. (porotce Karel Novák)
Vítězné webové stránky a Cena poroty: McGee’s Ghost Tours of Prague
„Jasně vymezené téma („Praha strašidelná“), odpovídající vizuální ztvárnění, přehledná a jednoduchá nabídka čtyř vycházek. Uživatel není zahlcen informacemi, ale zároveň zjistí všechno, co potřebuje, včetně rezervace prohlídky.“ (porotce Petr Bílek)
Vítězný promo spot: Znojemské vinobraní 2018
Zdařilý produkt, který kromě skvělých záběrů velmi dobře pracuje se střihem a hudbou, nechybí vtip, ale ani nostalgická pozastavení. Dokonalé jsou i účelné a efektivní slovní vstupy, autentické a přesné. Tvůrci nezneužívají a nevyužívají módních postupů a dokáží překvapit originálním přístupem. (porotce Jiří Králík)